Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri turun padang ke Gerai Prihatin Rakyat di Pantai Klebang di sini hari ini untuk menyantuni penduduk tempatan mendapatkan barang keperluan secara pandu-lalu.

MELAKA – Gerai Prihatin Rakyat hasil inisiatif Perikatan Nasional (PN) menjadi antara tarikan kepada penduduk mendapatkan barang keperluan asas pada kadar separuh harga sepanjang musim Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.

Lebih menarik apabila Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri turun padang ke Gerai Prihatin Rakyat di Pantai Klebang di sini hari ini untuk menyantuni penduduk tempatan mendapatkan barang keperluan secara pandu-lalu.

Bekas Perdana Menteri itu meluangkan masa kira-kira 40 minit membantu orang ramai membuat pembelian empat jenis barang keperluan yang ditawarkan serendah RM15 di Gerai Prihatin Rakyat itu sepanjang musim Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.

Antara barang keperluan yang ditawarkan pada kadar separuh harga itu termasuklah ayam mentah, telur ayam, ubi kentang dan minuman serbuk coklat jenama Milo.

Muhyiddin yang ditemani Pengerusi PN Melaka, Datuk Mohd Rafiq Naizamohideen turut mengambil kesempatan berkempen kepada penduduk setempat untuk keluar mengundi PN pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka, pada 20 November ini.

Sebelum pengunjung selesai membuat pembayaran, Ahli Parlimen Pagoh itu turut mengedarkan pelitup muka dan pelekat logo PN bagi memudahkan penduduk setempat membuat pilihan pada hari pengundian nanti. – MalaysiaGazette