Datuk Dr. Abd. Rahman Bakri

KUALA LUMPUR – Tiada sebab rakyat Selangor perlu mengekalkan Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang berdasarkan kegagalan berterusan kerajaan negeri membela rakyat.

Menurut Ketua Penerangan UMNO Selangor, Datuk Dr. Abd. Rahman Bakri, kalau isu kebajikan rakyat seringkali terabai termasuk gagal menangani masalah bekalan air dan bencana banjir baru-baru ini, ia sudah cukup untuk rakyat memberi pengajaran kepada PH.

Katanya, sejak PH mengambil alih Selangor pada PRU-12, PH  terbukti gagal, lebih-lebih lagi Menteri Besar sekarang, Datuk Seri Amirudin Shari yang didakwa tidak peduli masalah rakyat.

“Kalau tengok daripada segi tindakan menangani masalah banjir baru-baru ini ternyata gagal sebaliknya menuding jari kepada kerajaan Persekutuan.

“Walhal itu adalah kesalahan dan kelemahan kerajaan negeri sendiri. Begitu juga dengan isu bekalan air, dalam setahun dua tiga kali rakyat berdepan putus bekalan,” katanya yang dipetik UMNO Online.

Beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Sabak Bernam berkata, meskipun UMNO bergerak sebagai pembangkang di Selangor, namun ia tidak mematahkan semangat pemimpin serta ahli akar umbi parti untuk berkhidmat kepada rakyat.

“Apabila berlaku pandemik Covid-19 dan banjir, UMNO yang lebih ke hadapan mendepani masyarakat dalam keadaan susah dan tertekan.

“Rakyat boleh membuat perhitungan siapa yang layak memerintah negeri ini dalam memberi bantuan dan kebajikan.

“Sudah semestinya daripada parti kita sendiri yang selalu bersama apabila kesusahan yang menimpa rakyat seperti bencana, penularan wabak dan sebagainya,” katanya. – MalaysiaGazette