TMJ bersama salah seorang pemain JDT. - Foto Facebook Johor Southern Tigers.

KUALA LUMPUR – Pemilik kelab Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim memberi bayangan bahawa ada seorang lagi pemain yang akan direkrut Harimau Selatan walaupun pemain import kelahiran Mali, Moussa Sidibe sebagai pelengkap kepada barisan pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) musim ini.

Perkara itu dimaklumkan Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) menerusi satu komen di laman sebuah Instagram berkaitan bola sepak.

Laman tersebut memuat nak gambar Sidibe dengan kapsyen, “pemain terakhir yang akan sertai JDT” namun TMJ meninggakan komen: “Ada lagi sorang”.

Terdahulu pemain kelahiran Mali yang beraksi di Sepanyol itu dilaporkan menjadi pemain terbaru yang diikat JDT untuk menghadapi saingan Liga Malaysia (Liga M) dan Liga Juara-Juara Asia (ACL) musim ini.

Kehadiran pemain sayap berusia 27 tahun itu diumumkan Harimau Selatan, semalam dengan dia sudah melaporkan diri bersama skuad itu yang kini sedang melakukan persiapan pramusim di Dubai.

Sidibe menyertai senarai pemain import baharu JDT selepas juara Liga Super lapan kali berturut-turut itu mengumumkan kehadiran Fernando Forestiieri, Bienvenido Maranon, dan Carli de Murga.

Selain pemain import baharu, Harimau Selatan juga mengekalkan Mauricio dos Santos, Shane Lowry, Leandro Velazquez, dan Bergson da Silva selepas sebelum ini melepaskan Gonzalo Cabrera dan Syahrian Abimanyu.

JDT ketika ini berada di Dubai yang mana mereka akan mengharungi beberapa aksi persahabatan menentang Spartak Moscow, Rodina Moscow, MSK Zilina dan Riga FC. – MalaysiaGazette