Bilik Sauna yang musnah dalam kebakaran di Suria KLCC dalam kejadian petang tadi. Foto: Bomba KL

KUALA LUMPUR – Pengunjung pusat membeli belah, Suria KLCC, cemas apabila diarah untuk mengosongkan bangunan tersebut berikutan kebakaran yang berlaku di bilik sauna.

Rakaman video berdurasi tujuh saat menunjukkan orang ramai berkumpul di luar pusat beli belah itu berikutan insiden itu dimuat naik seorang pengguna Facebook.

Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Kuala Lumpur berkata, pihaknya menerima panggilan kebakaran pada jam 5.21 petang.

“Bertindak atas panggilan itu, dua jentera pemadam dan anggota dari Balai Bomba Jalan Hang Tuah serta Balai Bomba Titiwangsa telah bergegas ke lokasi kebakaran tersebut.

“Sejurus tiba di tempat itu, pemerhatian pasukan bomba di lokasi kejadian mendapati berlaku kebakaran di dalam sebuah bilik sauna berukuran 2.13 x 3.65 meter persegi yang berada di aras G, Menara 3, Suria KLCC,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Bagaimanapun, menurut kenyataan itu, kebakaran dapat dikawal dan dipadamkan sepenuhnya kira-kira sembilan minit kemudian.

Jelasnya, punca kebakaran masih disiasat.

s”Kebakaran itu telah mengakibatkan kemusnahan premis sekitar 80 peratus, namun tidak berlaku sebarang kecederaan atau kemalangan jiwa dalam insiden tersebut,” katanya. – MalaysiaGazette