babi
Salahuddin Ayub

JOHOR BAHRU – Parti Amanah Negara (Amanah) perlu berunding dengan UMNO terlebih dahulu jika terdapat mana-individu yang dipecat daripada UMNO ingin menyertai parti itu.

Timbalan Presiden Parti Amanah Datuk Seri Salahuddin Ayub berkata, langkah itu wajar  demi keharmonian Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN), yang kini bekerjasama dalam kerajaan perpaduan.

“Macam ingin bertunang, mesti kita runding dahulu, bagaimanapun (rundingan) hanya dibuat kalau perkara itu berlaku,” katanya.

Salahuddin yang juga Pengerusi PH Johor berkata demikian kepada pemberita pada sambutan Tahun Baharu Cina 2023 PH Johor, yang turut dihadiri oleh Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong dan Pengerusi PKR Johor Syed Ibrahim Syed Noh.

Bulan lepas UMNO memecat keahlian beberapa individu termasuk Ahli Majlis Tertinggi (MT) Tan Sri Noh Omar dan bekas Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin atas sebab pelanggaran disiplin parti.

Terdahulu Salahuddin yang merupakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup menerima 400 keahlian baharu Amanah kawasan Pulai.

Jelasnya lagi penyertaan mereka dapat membantu memantapkan serta memperkuatkan parti Amanah. – MalayasiaGazette