Beberapa anggota polis bersenjata mengawal laluan utama ke rumah Mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika anggota polis yang ditugaskan menggeledah rumah berkaitan isu 1MDB di Jalan Langgak Duta, Kuala Lumpur. foto NOOR ASREKUZAIREY SALIM, 16 MEI 2018

KUALA LUMPUR – Seseorang pemimpin hanya layak digelar diktator jika dia melakukan perkara yang sama dilakukan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Datuk Seri Najib Razak dan keluarganya.

Najib dan keluarganya telah disekat dari keluar negara sebelum didakwa, kata pentadbir Facebook bekas perdana menteri itu.

Menurutnya, lorong jalan rumah Perdana Menteri keenam itu juga pernah diadakan sekatan jalan.

“Tunggu sampai malam sebelum Ramadan, suruh media datang saksikan dan buat live coverage. Geledah rumahnya untuk beberapa hari.

“Tukar Peguam Negara, tukar ketua MACC (SPRM), tukar Ketua Hakim negara, tukar Gabenor BNM, tukar Ketua polis.

“Lepas itu, beku semua akaun-akaun bank dia dan keluarga dia termasuk cucu-cicit. Beku juga akaun-akaun bank parti dia. Fail saman lucut hak ke atas harta-hartanya dan rampas dulu, bicara kemudian.

“Kenakan dia, semua ahli-ahli keluarga dia dan peguam-peguam dia dengan berpuluh-puluh tuduhan tak masuk akal termasuk tuntutan LHDN. Jika dia ambil cuti MC sehari, tahan doktor dia untuk disoal siasat,” kata petadbir Facebook Najib lagi.

“Buat seperti apa yang Mahathir pernah buat pada Najib dan keluarganya. Baru layak digelar diktator,” kata pentadbir Facebook Najib lagi.

Pentadbir itu dipercayai mengulas kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim diktor apabila mendakwa perdana menteri itu menyekat kebebasan umum bersuara. – MalaysiaGazette

Tun Mahathir dakwa Anwar diktator, sekat suara rakyat