Leftenan Kolonel (B) Mahadi Pungut dan keluarga terharu dengan kunjungan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ke kediaman mereka di  Taman Bukit Tiram, Johor Bahru hari ini.

JOHOR BAHRU – Leftenan Kolonel (B) Mahadi Pungut dan keluarga terharu dengan kunjungan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ke kediaman mereka di  Taman Bukit Tiram, Johor Bahru hari ini.

Mahadi 52, pernah berkhidmat selama hampir 31 tahun dalam Angkatan Tentera Malaysia dengan jawatan terakhir yang disandang ialah Pegawai Memerintah Batalion 21 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) ke-23.

Baginda berkenan meluangkan masa hampir sejam berbual serta melawat Mahadi yang tidak dapat melihat sejak 2022 akibat penyakit kencing manis dan kini menjalani rawatan hemodialisis.

Mengimbas kembali kenangan, Mahadi berkata, arwah ayahnya Allahyarham Pungut Ahmad merupakan bekas pekerja Istana Johor yang berkhidmat selama hampir 20 tahun.

“Arwah ayah meninggal dunia pada tahun 2011. Walaupun saya kini tidak dapat melihat namun saya cukup bersyukur dan gembira dengan keberangkatan baginda.

“Saya merasakan diri ini cukup bertuah apabila DYMM Sultan Johor berkenan berangkat ke kediaman saya dan sepanjang lawatan baginda banyak menyampaikan nasihat serta kata-kata semangat,” kata Mahadi kepada Royal Press Office (RPO) hari ini.

Sultan Ibrahim berkenan menyampaikan sumbangan peribadi dan buah tangan.

Mahadi dan isteri, Kamaliza Rahmad, 42, mempunyai tiga cahaya mata berusia 21, 20 dan 17 tahun. – MalaysiaGazette