Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim hadir pada Program Teater Cikgu Anda di Hotel Barakah, Kuala Lumpur pada 10 Jun 2023. - AFIQ HAMBALI/Pejabat Perdana Menteri NO SALES; NO ARCHIVE; RESTRICTED TO EDITORIAL USE ONLY. NOTE TO EDITORS: This photos may only be used for editorial reporting purposes for the contemporaneous illustration of events, things or the people in the image or facts mentioned in the caption. Reuse of the pictures may require further permission. MANDATORY CREDIT - AFIQ HAMBALI/

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengucapkan tahniah kepada skuad bola sepak cerebral palsy (CP) lelaki negara atas kejayaan meraih pingat emas pada temasya Sukan Para ASEAN (APG) 2023 di Kemboja baru-baru ini.

Menerusi hantaran di Facebook miliknya, Anwar berkata, beliau telah bertemu dengan skuad kendalian Asnan Md. Zuki itu semalam dan berharap pasukan itu dapat meneruskan prestasi cemerlangnya pada masa akan datang.

“Saya ucap tahniah kepada mereka, dan berharap agar prestasi cemerlang ini dapat diteruskan,” katanya.

Pada perlawanan akhir yang berlangsung Khamis lalu, skuad negara menewaskan Indonesia menerusi penentuan sepakan penalti 3-1 selepas kedua-dua pasukan terikat 1-1 sebaik tamat masa sebenar perlawanan, sekali gus menamatkan kemarau pingat emas dalam tempoh sedekad.

Sementara itu, Perdana Menteri turut memuji aksi dan pencapaian yang dipamerkan kontinjen Malaysia sepanjang temasya APG 2023 berlangsung.

“Ucapan tahniah juga ditujukan buat kontinjen Malaysia keseluruhannya yang mempamerkan aksi yang sangat baik sepanjang temasya berlangsung,” katanya.

Pada APG 2023 di Kemboja yang berakhir Jumaat lalu, Malaysia memperoleh 50 pingat emas, 38 perak dan 34 gangsa sekali gus melepasi sasaran 33 emas yang diletakkan Majlis Paralimpik Malaysia (MPM). – MalaysiaGazette