Foto Facebook Delicious Group.

KUALA LUMPUR – Berita sedih buat pelanggan setia Restoran Delicious yang merupakan antara restoran kegemaran ramai kerana menyajikan pelbagai hidangan lazat sebelum ini.

Menerusi satu kenyataan oleh pemiliknya iaitu Delicious Group, semua cawangan restoran Delicious telah ditutup secara rasmi bermula kelmarin.

Pengumuman tersebut telah dibuat menerusi Facebook rasmi Delicious Group.

“Tetamu dan pelanggan yang dihormati, awal tahun ini, sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (MCO), pihak pengurusan Kumpulan Delicious telah memutuskan untuk menghentikan operasi dan menutup semua restorannya.

“Dalam persekitaran perniagaan yang sering mencabar dan sukar ini, kami berpendapat bahawa ini adalah tindakan yang paling berhemah dan terbaik.

“Bagaimanapun, semasa bermulanya pandemik Covid-19 dan MCO yang diperkenalkan oleh kerajaan, kami memutuskan untuk terus membuka dan melambatkan penutupan premis untuk membolehkan pelanggan menikmati kegemaran mereka untuk seketika dan lebih lama sambil menyokong kakitangan kami yang mungkin memerlukan pekerjaan mereka daripada sebelumnya dalam tempoh yang mencabar ini.

“Namun sekarang, inilah masanya untuk kami mengucapkan selamat tinggal kepada anda semua. Setelah hampir dua dekad berada di pasaran dan melayani anda, inilah masanya untuk kita menutup pintu untuk selamanya.

“Dengan nada sedih ini, kami ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada anda semua, para tetamu dan pelanggan kami kerana telah menyokong kami selama ini dan untuk semua kenangan yang telah kami hasilkan bersama. Ketahui bahawa setiap hidangan yang kami sajikan dan hasilkan, semuanya adalah untuk anda.

“Terima kasih dan selamat tinggal,” tulis kumpulan itu. – MalaysiaGazette