Bayaran zakat boleh dibuat melalui e-dompet Boost.

KUALA LUMPUR – Rakyat Malaysia diminta segera membelanjakan RM50 ePENJANA yang dikreditkan sebelum jam 11.59 malam esok.

Ini kerana, baki yang tidak digunakan akan luput dan dibuang daripada e wallet pengguna selepas 30 September ini, kata Boost selaku penyedia perkhidmatan e-wallet.

Sebagai tambahan insentif, Boost akan #KasiTambah lebih banyak penjimatan dengan Rakyat Cashback apabila pengguna menghabiskan kredit ePENJANA mereka dengan Boost.

Walaupun pengguna tidak layak menuntut kredit ePENJANA RM50, pengguna tetap dapat menikmati semua faedah Cashback Rakyat sehingga 30 September.

Melalui Cashback Rakyat, jenama terkenal di seluruh kategori kedai runcit, kesihatan dan kecantikan, F&B, telco, pembayaran bil dan insurans mikro telah bekerjasama dengan Boost untuk memberikan pulangan tunai tambahan bernilai lebih dari RM100 kepada rakyat Malaysia menerusi Partner Wallet.

Partner Wallet adalah sub-wallet dalam akaun Boost pengguna yang menyimpan tunai balik secara automatik untuk setiap peniaga.

Setiap pengguna boleh memiliki beberapa Dompet Rakan Kongsi untuk pelbagai peniaga bagi membantu memastikan pengguna tidak kehilangan penjimatan dan sangat berguna ketika pengguna berbelanja.

Sebarang pulangan tunai yang dimiliki pengguna dalam Dompet Rakan Kongsi akan ditolak secara automatik dalam urus niaga berikutnya yang dibuat pada pedagang masing-masing.

Contohnya, jika pengguna mempunyai RM5 dalam Dompet Rakan Kongsi, pada lawatan seterusnya pengguna membeli-belah di pedagang yang sama, RM5 akan ditolak secara automatik dari jumlah keseluruhan semasa membayar dengan Boost.

Pengguna boleh mengakses Dompet Rakan kongsi mereka dari Halaman Utama atau di bawah ‘Ganjaran Saya’ di halaman Profil. – MalaysiaGazette