Barisan kepimpinan Pemuda UMNO Kelantan bersama Ahmad Jazlan (baju biru) mempertahankan Institusi Raja Berperlembagaan.

KUALA LUMPUR – Pemuda UMNO Kelantan mengingatkan semua ahli Parlimen parti itu segera menarik sokongan kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai manifestasi untuk tidak akan sesekali bersengkokol dengan siri penderhakaan.

Ketua Pemudanya, Noor Hariri Mohamed Noor berkata, sayap parti itu senada dengan kenyataan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri itu, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub untuk bersama Yang Di-Pertuan Agong dan menolak sekeras-kerasnya perbuatan biadap serta menderhaka titah tuanku.

“Kita berasa amat kecewa dengan sikap angkuh perdana menteri yang tidak bertanggungjawab mempermainkan titah tuanku untuk membahas dan menolak Ordinan Darurat dalam Parlimen,” katanya dalam kenyataan kepada media, hari ini.

Beliau turut mengingatkan pemimpin parti itu jangan jadikan jawatan dan pangkat yang digalas sementara itu sebagai pilihan tebusan antara ketaatan kepada Yang di-Pertuan Agong atau Perdana Menteri.

Tegasnya, Pemuda UMNO Kelantan kekal teguh mendokong dan mempertahankan Perlembagaan Negara dan Raja Berperlembagaan selari dengan Fasal 3.2 Perlembagaan UMNO. – MalaysiaGazette