Ahmad Maslan

KUALA LUMPUR –Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melafaz sumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi” di depan beberapa Ahli Parlimen UMNO, selepas ditanya adakah beliau menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Presiden UMNO itu juga berkata, sumpah berkenaan turut berkaitan dengan dakwaan daripada beberapa pemimpin parti tersebut bahawa beliau akan bersama dengan Pakatan Harapan (PH) dan DAP.

Perkara ini didedahkan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan yang mengakui turut hadir dalam pertemuan Ahmad Zahid dengan beberapa Ahli Parlimen baru-baru ini.

“Kita sebenarnya dukacita dengan apa yang berlaku dalam parti UMNO ketika ini dan kerana itu perundingan antara Presiden diteruskan dengan Ahli-Ahli Parlimen.

“Presiden membuat ketetapan untuk bertemu dua atau tiga orang Ahli Parlimen dalam satu-satu masa. Nak bertemu ramai tak boleh sebab dikekang oleh SOP Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Jadi, kita cuba berjumpa dengan mereka seorang dua orang sekali dan Ahmad Zahid memaklumkan apakah hala tuju parti,” katanya dalam rancangan Jawab, Saya Tanya! menerusi live streaming NRChannelTV.com.my malam ini.

Temubual bertajuk Politik UMNO Terkini – Eksklusif bersama SUA UMNO itu dikendalikan moderator, Rafi Awang Kechik.

Menurut Ahmad Maslan, dalam pertemuan itu Ahli Parlimen bertanya kepada Presiden, selepas ini apa (hala tuju) parti.

Maka, katanya, Ahmad Zahid bercerita segalanya, termasuk pelbagai tuduhan terhadap beliau, kononnya menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri dan UMNO akan bersama PH-DAP membentuk kerajaan baharu.

Katanya, Presiden ketika itu melafaz sumpah berkenaan dengan mengatakan dakwaan itu tidak berasas sama sekali.

“Jika NRChannel menjemput Ahmad Zahid dalam rancangan ini, saya pasti beliau akan menjawab ya, ada melafazkan sumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi”, bahawa Tiada Anwar, Tiada DAP,” katanya. – MalaysiaGazette