Timbalan Menteri Alam Sekitar dan Air, Datuk Mansor Othman bercakap pada sidang media berkenaan pengumuman pencapaianPameran dan Persidangan Antarabangsa Greentech dan Produk Eko Malaysia di Resources Centre, Malaysian Green Technology and Climate Change Corporation (MGTC), Bandar Baru Bangi, Selangor. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 22 FEBRUARI 2022.

BANGI – Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dinasihatkan agar berhenti daripada mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang tersasar berhubung pencapaian kerajaan terdahulu.

Teguran itu dibuat oleh Ahli Parlimen Nibong Tebal, Datuk Mansor Othman yang melihat Ahli Parlimen Pekan itu cuba membandingkan pencapaian dua kerajaan yang pernah mentadbir negara sebelum ini iaitu Perikatan Nasional PN dan Pakatan Harapan (PH), namun, ia tidak betul.

“Saya harap Datuk Seri Najib ini berhentilah daripada mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang macam ini, yang jauh tersasar.

“Kalau kita bandingkan daripada apa yang berlaku di zaman PN dan semasa PH dahulu pun termasuk di masa BN (Barisan Nasional) apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Najib ini dah jauh tersasar.

“Pembangunan ekonomi kalau kita tengok, pelaburan luar ada peningkatan yang cukup ketara sebagai mana yang dilaporkan oleh Menteri Kanan MITI.

“Yang kedua kalau kita tengok dari segi pelaburan domestik negara sendiri diperingkat ini keprihatinan kerajaan (PN) kepada masyarakat jauh berbeza dari zaman PH dulu….pelbagai perkara baik dibuat untuk golongan B40 ataupun pertengahan dan juga dari perkembangan ekonomi keseluruhan pun banyak insentif,” katanya mengulas kenyataan Najib seperti dilapor laman portal BN Online, hari ini.

Menerusi laporan itu Najib yang juga Penasihat BN membidas pengurusan ekonomi PH dan PN apabila berlaku penjualan banyak aset negara untuk melangsaikan hutang dengan menyifatkan ia sebagai gali lubang, tutup lubang.

Mengulas lanjut, Mansor berkata, program prihatin yang dilaksanakan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika menjadi Perdana Menteri dengan perbelanjaan berbilion ringgit kesemuanya adalah untuk kebajikan rakyat.

“Jadi, saya tak nampak sangat kewajaran Datuk Seri Najib mengeluarkan kenyataan dasar yang kita laksanakan itu tersasar…saya tak nampak kewajarannya,” ujarnya.

Dalam pada itu, Mansor berkata, beliau tahu Najib membuat kenyataan seperti itu bagi mengambil kesempatan sempena Pilihan Raya Negeri di Johor.

“Tapi rakyat bukan macam dulu, rakyat dah cerdik dan dapat membezakan yang mana baik dan tidak baik, Tambahnya. – MalaysiaGazette

3 Komen

  1. Tahu tak pe. Dah lama dah umno termasuk najib ni menipu rakyat dengan penyelewingan fakta . Rakyat kampong yang buta sumber lain terus percaya lah padahal semua itu tipu UMNO belaka . Cuba perhatikan pekauman umno tapi dia tuduh orang lain perkauman . Kongsi kuasa tapi dia bolot semua kuasa . Dia cakap cantik tapi dia buat jahat kemudian dua napikan dengan pelbagai kiasan dan alasan . Cuba buka minda dan buka mata tengok dengan teliti cara UMNO dan stratigik dia tipu rakyat memang bijak . Anwar ibrahim pun kena tipu apa lagi kita rakyat marhain yang jahil

Comments are closed.