Pengerusi Otai Reformis, Dr. Idris Ahmad. foto AFFAN FAUZI, 21 JANUARI 2020

KUALA LUMPUR – Taktik politik Tun Dr Mahathir Mohamad sudah boleh dibaca apabila gemar membiarkan individu membuat kesalahan secara berterusan.

Pengerusi Otai Reformis 1998, Dr Idris Ahmad mendakwa, Perdana Menteri sebaliknya tidak akan mengambil tindakan ke atas individu tersebut.

Namun kata Ahli Dewan Undangan Negeri Ijok itu, Mahathir akan mengarahkan orang lain untuk menyiasat kesalahan itu untuk dijadikan rekod.

“Sekarang Najib tidak dikenakan tindakan walaupun sudah setahun setengah tetapi beliau akan guna kuncu-kuncu Najib dan UMNO pula untuk kepentingannya.

“Dua tahun lalu saya sudah cakap orang tua ini tidak boleh percaya. Keluar kenyataan itu di TV3 dan saya dikecam.

“Sekarang apa sudah jadi? Awak bayangkan seorang datuk ada pendapat tertentu dan hendak tukar caranya? Tak kan boleh dan ini yang jadi masalah. Jadi, gerak kerja kini dari rakyat dan NGO untuk bergerak.

“Politik adalah persepsi mengenai perasaan empati dan simpati. Sekarang mereka tidak rasa macam mana rakyat rasa,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjadi panel pada Bual Bicara Bersama Otai Reformis 1998 bertajuk Dr M Lepas Jawatan Mei 2020 di sini malam ini.

Panel lain adalah Penulis Buku Anwar PM8; Shahbudin Husin, Ketua Berita JOM CHANNEL; Dr Siti Aini Omar dan Aktivitis NGO Kemanusiaan; Mustapha Mansor. – MalaysiaGazette

2 Komen

  1. Bodoh lah kau…kau cakap sudah tahu tapi kenapa kau org berpakat dalam PH untuk tubuh kerajaan.

Comments are closed.