Cemburu dipercayai motif seorang lelaki parah ditetak di kepala dan leher dalam kejadian di Jalan Taman Kurau Indah, Kuala Kurau dekat sini malam tadi.

PARIT BUNTAR – Cemburu dipercayai motif seorang lelaki parah ditetak di kepala dan leher dalam kejadian di Jalan Taman Kurau Indah, Kuala Kurau dekat sini malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kerian DSP Sanusi Salleh berkata dalam kejadian 7 malam itu, mangsa yang berusia 37 tahun dalam perjalanan melihat kambing ternakannya sebelum terserempak dengan suspek yang menaiki motosikal.

“Suspek bertindak merempuh mangsa dan kemudian berlaku pergelutan di antara kedua-dua lelaki itu sebelum suspek bertindak merampas parang mangsa dan menetak bahagian belakang leher serta kepala mangsa,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata suspek kemudian melarikan diri sementara mangsa yang cedera parah dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk menerima rawatan oleh orang awam.

Katanya pemeriksaan polis di lokasi kejadian menemukan sebilah parang sepanjang 0.4 meter yang dipercayai digunakan untuk menetak mangsa.

Menurut Sanusi siasatan awal polis mendapati suspek berumur 30-an dipercayai cemburu dengan hubungan rapat isterinya dan mangsa.

“Polis kini sedang memburu suspek,” katanya menambah kes disiasat menurut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

— BERNAMA