Tun Dr Mahathir Mohamad

KUALA LUMPUR – Drama politik Malaysia semakin hangat dengan satu lagi “kejadian besar” dikhabarkan akan berlaku pada Julai.

Sinchew Daily melaporkan, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sedang berusaha untuk menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional, dan beliau hanya memerlukan tiga kerusi untuk mencapai hasrat itu.

Sudah ada desas-desus mengenai kejayaan Dr. Mahathir menambat hati tiga wakil rakyat yang diperlukan, malahan tiga penyokong itu dikatakan berstatus menteri dan timbalan menteri.

“Wakil rakyat ini tidak berpuas hati kerana Perikatan Nasional kekurangan hala tuju politik dan tidak menegaskan kerajaan yang bersih,” kata sumber.

Difahamkan, Dr. Mahathir sedang berbincang dengan Presiden Warisan, Datuk Seri Shafie Apdal, termasuk mempertimbangkan Ketua Menteri Sabah tersebut sebagai Timbalan Perdana Menteri sekiranya berjaya merampas semula kuasa pentadbiran negara.

“Setakat ini, Dr. Mahathir masih mahu menjadi Perdana Menteri dan beliau tidak memilih Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri,” kata sumber lagi.

Menurutnya, sokongan terhadap Dr. Mahathir telah mencapai 112 yang diperlukan kerana selain 92 kerusi Pakatan Harapan, beliau turut mendapat sokongan lima penyokong daripada Bersatu, Warisan (sembilan), UPKO (satu), selain sokongan Ahli Parlimen Sri Aman dan Selangau di Sarawak serta tambahan tiga orang baharu.

Katanya, Dr. Mahathir pada masa yang sama juga berusaha menarik lebih banyak wakil rakyat untuk menyokongnya.

Walau bagaimanapun, Dr. Mahathir juga perlu mendapat sokongan Anwar termasuk perlu bertoleransi dalam hal tertentu.

“Dr. Mahathir tidak boleh menukar kerajaan tanpa sokongan Anwar,” katanya. – MalaysiaGazette

22 Komen

  1. Penipuan sedang berulang lagi dengan agenda kencing mengencing antara pemimpin PH. Kali ni Madey akan kencing pada mulut nuar kak wan dan sifeii bebal. Mukriz juga yang jadi TPM. Tak caya tengok nanti.
    Kali ni bukan seladar kencing. Dia berak sekali atas kepala mat sabu dan kit siang. Ha ha ha

  2. Teramatlah bodohnya bagi MP yang termakan dengan pujuk rayu orang tua si kitol ni. Dia terdesak sekarang ni sebab banyak rahsiap
    penipuan dan fitnah yang dilakukan sudah mula bocor dan pecah tembelang. Dan amatlah bebal sekali serta tak tau pikir bagi orang orang yang menyokong dia. Masakan kita semua boleh percaya dan sokong penipu dan penyamun.

  3. Very easy…. this is offer n demand….
    Means legalised RASUAH…

    This is what we faraid of….

    2×5=5×2

  4. Sy nak nasihat kpd mp2 sekrang dengar n lihat , buka mata hati, skrg mp kerja utk rakyat or kerja utk mahathir??Klu mp2 di luar sana bermaruah, fikir2, untuk apa tukar krjaan lg, Allah bg bala ini supaya kita sdar n insaf, yidak terlalu fikir kn duniawi semata2…jgn sampai Allah turun kn bala yg lbh besar lg, sudah2 lh main politik, dengki, tak puas hati, sudah2 lh mengikut telunjuk individu yg sudah nyanyok, yg kubur cakap dtg , rumah cakap pergi…insaf2 lh…jadi lh sbuah ngra yg stabil dan maju, dr segi ekonomi, politk dn sosial..kami rakyat sudah penat, dan kmi rakyat sudah nak gila ikut ahli2 politik yg bodoh n pentingkn diri sendiri..so pru15, kmi tak minat n tak akn pilih lg bakal2 mp yg gila kuasa n ptgkn kuasa…dan sy ucapkn sybas kn smoga Allah bg pahala besar kpd wakil2 mp yg bkerja utk rakyat n ngra ..kmu lh mp yg kami mahu n kami syg…

  5. Madey mati malaysia aman damai. Melayu dan islam akan bangkit. Kaum dan agama lain akan lbh sejahtera dgn tiadanya gangguan politik dari madey. Bilalah agaknya org tua ni nk insaf?

  6. Wow.. I like this.. Hope this will happen.. Asal kan tiada umno dan najib masuk dlm

  7. Klu lah pkr yg di ketuai olrh dasi menyokong tm maka tercatat lah dlam book of record manusia yg pling bodoh dri lembu sangup di perguna kan demi nafsu sarakah jahat org lain lain lah klu dah atau akan di bagi bahagian2 yg di syarat kan ole dasi sendiri tp apa makna perjuangan politik sah lah demi harta benda dan kehidupan mewah…wahai penyokong2 ph sedan dan lihat lah kerakusan politik pemimpin hangpa…hangpa dpt apa.tawaran jawatan itu bkan rasuah ke.cakap mcam org cerdik tpi nilai nya bodoh piang.kau ambil lah kusa memerentah tp pru 15 nanti kua org siiap lah lobang besar untuk kubur parti masing2.meluat dgn kerenah politik kua org

    • AlJuburi dan makan Nasi Kangkang Al Maddey Kutty. Pi mana pun duk ingat Al Maddey. Huhuhu

  8. Bila la si tua puaka nie nak mampos,
    anak beranak dah senang lenang hidup pun x bersyukur lagi,
    elok cepat mati jela drpd hidup menyusahkan rakyat,
    si tua kutuk nie pentingkan diri sendiri,
    langsung xfikir masa depan negara dan hidup rakyat,
    Insya’ALLAH negara akan lebih aman sejahtera klau si tua sial nie,si tua peliwat,si tua komunis anak beranak mampos cepat,
    aku dah xsanggup tgk haramjadah2 nie main2kan nasib org Melayu

    • Tak sabar nak tengok Atok and Family diheret keMahkamah. Nak je aku ludah kan kahak dlm mulut dia. Memang Lahanat

  9. Sorry laa.. Cerita ini tidak lbh sepertinya cerita angan2 mat jenin. Tak payah buang masa tuk komen coz MEMANG CONFIRM X AKAN BERLAKU…

  10. Kalau setakat 3 orang..tak stabil juga kerajaan. Anytime kerajaan Atok akan jatuh balik bila YB PH lompat masuk PN. So better YDPA bubarkan jer parlimen…rakyat bosan lah dgn atok giler kuasa ni

  11. Eh bodohlah x habis2. Baik bubar jelah kalau mcm ni, biar rakyat yg pilih semula. Semua ni utk kepentingan sendiri.

  12. DUA ARI NI SIBUK CERITA PASAL DUA EKOR HAIWAN NI ADA NOMBOR.DAN INI PANDANGAN PERIBADI SY SENDIRI..

    -BAIK NON ATAW KUTTY,JIKA ADA NOMBOR,MALAM NI JUGAK DEPA SUDAH P JUMPA AGONG.DUA2 EKOQ GILA KUASA,TAK KAN SABAR NAK TUNGGU JULAI.BUAT APA NAK USUL UNDI TAK PERCAYA JIKA DAH ADA NOMBOR..
    NAMPAK DAK MAINAN KHADAM2 VAVI dan RBA NI NAK BODOHKAN RAKYAT LAGI MAIN ISU NI.BAGI RAKYAT TAK TENANG.
    BAGI RBA N KHADAM2 VAVI NI,KERESAHAN RAKYAT ADALAH BONUS BESAR BAGI MEREKA.
    DEPA KHADAM2 MACAI PH@DAP VAVI NI FIKIR RAKYAT NI BODOH KER?APAKAH ITU MENTALITI DEPA PADA RAKYAT SELAMA INI.⁉️
    IKUT LOGIK ORG YANG DAH ADA NOMBOR,PAS TU TENGAH GILA SERUPA VAVI NAK JADI PM,AGAK2 MAU KA BUANG MASA TUNGGU SIDANG JULAI NANTI..❓
    LAGIPON MEMANG DAH TERDESAK SANGAT2 BILA TAHU SEGALA FITNAH PADA DSNR MAKIN TERBUKA KEBENARAN,DAN AIB ITU KEMBALI PADA MEREKA TERUTAMA MAHATHIR LAKNATULLAH…

    HANYA SIMPATI DAN TAKZIAH DARI SY UNTUK KHADAM2 PH NI..

    ALLAH SEBAIK PERANCANG..AMIINN..

  13. Sekiranya hilang munisia-manusia seperti Mahathir, Anwar, LGE, Kit Siang, Sayed Saddiq, Tony Pua, Kader Jasin, Rafizi Ramli,Ambiga, dan lain-lain lagi yang suka menghasut rakyat membenci kerajaan dan institusi Raja di Malaysia ini dari persada politik negara ini, akan muncul suatu sinaran baharu untuk kita semua. Negara akan menjadi lebih aman, sejahtera dan makmur. Pemimpin sekarang yang diterima dan disenangi rakyat dapat memacu negara ke arah puncak kegemilangannya. May God save Malaysia and make it great again, ameen!

  14. Mati lah orang asli sabah kalau org tu di lantik jadi TPM tun M …jadi negeri org2 PILAK lah sabah…makin menderita lah hidup org2 asli SABAH.

  15. Jika berlaku apa yg dikata nampak sangat berlaku pemberian rasuah ,jika x bagi duit manusia mana akan bertukar , akan nampak siapa sebenar bapak rasuah di malaysia ,dan akan berlaku penipuan dg janji manis ,100% anwar tidak akan setuju lantik tun jadi pm semula ,nk jadi pm tapi mengharapkan sokongan dari orang yg nk menjadi pm juga , tun bagaimana dia berfikir dapat sokongan penuh dari pihak ph

  16. Satu lagi perkara besar akan berlaku dalam politik malaysia khabarnya. Heboh dikatakan Orang kanan Tun Madey sedang mengatur gerak untuk mengadakan pertemuan dengsn Dato.Seri Najib dalam waktu terdekat ini untuk menyembah dan mencium kaki DSNajib untuk meminta ampun atas segala tuduhan dan fitnah yang dia telah lakukan.

  17. Bagi aku kerajaan sekarang ni nampak dan prestasi sgt baik. Patut diberi masa untuk tunjuk kemampuan bangunkan negara lagi.
    Sedangkan PH kita dah bagi peluang, apa yg depa buat? Bg alasan nak elak tunaikan manifesto dan berbalah bila nak tukar PM.
    Sori. No more PH. With or without PRU, PH, TM, DSAI, LGE & MS kami reject.

Comments are closed.