Dr. Mahathir Mohamad.

PUTRAJAYA – Pakatan Harapan yang terdiri daripada parti-parti Bersatu, Amanah, DAP, PKR dan Warisan mengadakan sidang media sebaik selesai sesi sehari Dewan Rakyat tanpa dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Yang kelihatan dalam sidang media itu Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad;  Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu; Presiden Warisan, Datuk Seri Shafie Apdal; dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Anwar merupakan Presiden PKR.

Dr Mahathir ketika ditanya ketiadaan wakil PKR khususnya Anwar berkata, Ahli Parlimen Port Dickson itu telah bersetuju menandatangani kenyataan bersama.

“Dia (Anwar) sudah tandatangan kenyataan bersama tapi dia tidak dapat hadir,” katanya ringkas di akhir sidang media yang diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini.

Sidang media tersebut difahamkan bertujuan mengulas mengenai sidang sehari Parlimen bagi istiadat pembukaan Penggal Ketiga Sidang Parlimen ke-14 oleh Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah.

Turut kelihatan beberapa wakil wakil rakyat dari DAP, Amanah, Warisan dan Bersatu yang menyokong Mahathir antaranya Ketua Pemuda PH, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Maszlee Malik, Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir. -MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.